SIMPLE
Diary Owner Friends


About Me

Nuraqilah Syahida,16 be.Suka main main dan tak pernah serious.Suka makan. Dah KBYE.


Shoutbox

Sosial
: Qyla Sempoi
: Aqyla_Sisimple
: qyla_poi
Teman
SAYANG



Jika awak jodoh saya
Sunday 14 September 2014 | 0 Miku(s)

Muhammad Aliff Fahmi <3

See? Kat atas ni? Haa, dia lahh Fahmi yang selalu aku cakap :') Meh nak kongsi macam mana aku kenal dia. First aku masuk SMKYTR, aku tak kenal dia ni pun. Aku dengan buat muka kerek aku. Muka sombong aku, siapa nak dekat kan ? HAHA. Confirm lah takde nak dekat. Aku bukan jadi budak biasa kat sekolah tu, tapi aku jadi budak asrama. Budak luar biasa okay. HEHE. Budak asrama ada buat program orentasi selama 2 minggu. Sepanjang dua minggu tu,aku tak kenal pun siapa si Fahmi ni. Yang aku tahu, aku have a lot fun time tu. Best gila tau tak jadi budak asrama ni. Minggu balik tu, aku terjumpa Fb dia, aku pun add lah. Lepastu aku jumpa pula twitter dia. Apalagi, follow lah. Aku jumpa pula wechat dia. Apalagi, add lah juge. Start tu kami mula chating chating. Chanting je okay, tak lebih pun. lepas je kejadian kenal kenal tu. Kami mula bertegur di sekolah. Tapi malu malu lah jugak.Siapa tak malukan, aku dah lah budak baru. lepastu dia pulak senior.Senior lah sangat :P Kami mula rapat,lebih mendalam. OPSS. mendalam tu kenal secara detail tentang kami. Dia ada adik angkat.Namanya Murni Hidayah. Jelous lah jugak even aku takde pape dengan dia. Sebab si Murni tu suka dia lebih dari seorang abang. So, of course lah aku jelous kan ? HAHA.Aku pun taktahu kenapa aku jelous even aku tahu dia takde perasaan kat aku.So,aku pendam je lah perasaan tu.Nanti ingat syok sendiri lah pulak kan. Satu haritu, tetibe dia cakap dia suka aku. OMG, tahu tak perasan time tu ? Rasa terkejut lah jgak. tapi time tu sebenarnya aku dah berpunya..Tapi dia taktahu. Tak sampai hati nak bagitahu dia. Tapi akhirnya kantoi jugak. Time tu dia kecewa gila dengan aku. Okay,aku faham perasaan tu. Puas pujuk demi pujuk,akhirnya dia kalah jugak. dia kata "Sayang punya pasal".HAHA,lawak jugak time dia cakap macam tu sebab kiteorg masih kawan time tu. Lepas aku dah break dengan my ex, kiteorg still contact. Dia kata dia sayang aku, tapi dia tak pernah mintak kapel. So aku fikir dia main main dengan aku.Aku pernah tanya, dia serious ke tak dengan hubungan ni ? Dia kata serious.Dia tak pernah main main.So aku biarkan jelah. kiteorg pun chat sampai biasa sehingga lah tarikh 6.6.2014. Omg,aku ingat lagi time dia mintakaku jadi kekasih dia :') Dia kata "lagi 2 bulan kan bufday awak?So,harini saya nak lamar awak jadi kekasih saya". And reaction aku like :
Continue -->



Aku pun terima lah coz aku dah sayang dia. HIHI.Dan sampai lah sekarang :') 14/9/2014. 101 days we're together. Dalam masa 3 bulan ni, banyak sangat dugaan yang datang.Banyak sangat perkara yang merenggangkan hubungan kami. Antaranya...aku minta putus. yelaa, aku fikir jugak, kenapa nak bercinta sedangkan kalau dia jodoh aku, dia pasti akan kembali suatu hari nanti even dia merantau jauh mana pun :) Kalau betul awak jodoh saya wahai Muhammad Aliff Fahmi, saya akn sentiasa menunggu awak dan saya akan berdoa awak lah jodoh saya yang akan membimbing saya ke jalan ALLAH :') Sebab saya hanya menginginkan awak untuk membimbing saya jika diizinkan tuhan. Jika perpisahan berlaku, itu tak bermakna saya tak sayangkan awak, tapi perjalanan kita masih jauh. Jika awak jodoh yang Allah turunkan buat saya, maka kita akan bersatu kelak sebab Allah sudah menjanjikan lelaki yang baik dengan perempuan yang baik, InshaAllah 









Post a Comment