SIMPLE
Diary Owner Friends


About Me

Nuraqilah Syahida,16 be.Suka main main dan tak pernah serious.Suka makan. Dah KBYE.


Shoutbox

Sosial
: Qyla Sempoi
: Aqyla_Sisimple
: qyla_poi
Teman
SAYANG



Sado ? Redha ? Pasrah ?
Sunday 14 September 2014 | 1 Miku(s)



                                                          Ain Copera :)

Ehem, ehem. kenalkan Ain Sufiera.Disini saya ignin berkongsi cerita dan masalah seorang sahabat. Ain ni post " bila aku balik kelas lepas sesi kaunseling..mesti cikgu dalam kelas tu akan fikir bukan2 pasal aku.dieorg fikir yang aku ni budak bermasalah.siapa yang nak diri dia ada masalah?aku pun tak nak ade masalah..aku penat..tapi aku tau Allah uji hamba yang dia sayang dengan banyak masalah sebab dia tahu yang hamba dia boleh hadapi semua dugaan yang dia bagi :') aku redha"
Ain, kau kawan aku. Even kita baru kenal. Aku dah anggap kau macam kakak kau. Tak dinafikan, sepanjang aku hidup dengan kau selama 9 bulan,macam macam ujian yang kau harungi. And now, sekarang kau masih kuat menghadapinya. Nampak tak kau kuat sebenarnya ? Kau hadapi dengan senyuman. Kadang kadang kau nangis. Nangis bukan sebab kau lemah. Tapi kau nangis sebab banyak sangat ujian kau harungi. Aku terfikir, kalau aku kat tempat kau, aku kuat macam kau ke ? aku akan jadi setabah kau ke ? Mungkin tak. Kadang kadang aku kagum dengan kau. Kau jatuh, tapi kau bangkit bila kau yakin kau boleh. Kau selalu pesan kat aku, ingat ibu bapa kita. Kesiankan mereka. 
Dan aku ingat benda tu sampai sekarang. Kau ada bila aku susah. And why not aku ada time kau susah ? Time kau jatuh. kau dulu pernah cakap kat aku "kenapa aku tak jadi sekuat kau?" jawapannya, sebab kau adalah kau. dan aku adalah aku. Aku boleh nampak kau lagi kuat dari aku ain copera. Masalah kau, kau tepis macam tu. Kau hebat. BRAVO. Kau selalu gelak,kau selalu ketawa. Untuk apa? Sembunyikan kesedihan kau. sebab kau cuba lawan balik kesedihan kau. kedukaan kau. Nak tahu apa kesimpulan cerita ni ?
YANG AIN SUFIERA BINTI AZMAN KUAT ORANGNYA.

Ain, aku akan sentiasa ada untuk kau. Bila kau dilupakan seluruh dunia, pandanglah belakang kerana aku sentiasa bersama mu <3

"Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."





Blogger  said...

sedihh mehh :/ Stay strong kak Ain ^-^ btw kak qyla , saya suka ayat nii
"Ain, aku akan sentiasa ada untuk kau. Bila kau dilupakan seluruh dunia, pandanglah belakang kerana aku sentiasa bersama mu <3 " wahh , sad sad gituhh :'|

 

Post a Comment