SIMPLE
Diary Owner Friends


About Me

Nuraqilah Syahida,16 be.Suka main main dan tak pernah serious.Suka makan. Dah KBYE.


Shoutbox

Sosial
: Qyla Sempoi
: Aqyla_Sisimple
: qyla_poi
Teman
SAYANG



Sahabat ATAU Cinta ?
Sunday 14 September 2014 | 0 Miku(s)


SAHABAT atau CINTA ?

Sahabat atau cinta. Seringkali dipersoalkan sahabat itu adalah cinta. dan cinta mana mungkin jadi sahabat.HAHA, why not cinta jadi sahabat ? Kerna apa ? kerana cinta pernah wujud dalam diri ? Come on, buangkan sifat tu. Buangkan sifat selfish and ego.Kalau taknak bersahabat kenapa perlu bercinta ? Seringkali wujud soal benci ex. kenapa ? Okay, aku pun kadang kadang terfikir. Apa guna bercinta, akhirnya bermusuh ? And nak tahu kenapa Allah kata "couple" itu haram ? 

Continue -->
Salah satunya kerana ini lah. Bila dah putus, kita akan saling membenci. Akan mejauhkan siraturrahim. Okay, aku mengaku,aku pun couple juga. Tapi nak tahu ? Aku tak pernah benci ex aku. kerana apa ? Kenapa nak benci orang yang pernah bahagiakan kita ? Orang pernah hargai kita, orang yang pernah berkorban untuk kita ? Pernah fikir tak ? So, pernah terfikir tak ingin berbaik ? Dan nak tahu satu rahsia tak ? Sebenarnya... Sahabat ITU adalah CINTA. Kita bersahabat dulu, baru bercinta kan ? sebab tu lah lain jenis tak boleh jadi bff,kerana akan wujud satu perasaan halus iaitu "CINTA". Even kita tak sedar kita sayang seseorang. Nak tahu apa tu cinta ? Okay,aku bukan nya pro sangat.Just nak kongsi apa yang aku alami dan rasa. Aku pernah kawan dengan seseorang ni.Aku kawan dengan dia rapat gila. Nama pun BFF kan. Mana tak rapatnya. Selalu dengan dia. Dia je selalu ada time aku sedih,gembira ketawa. okay, kiteorg rapat sebab sama sekolah. Tapi tak sama umur. Umur dia 18. Okay,tua kan ? Tahu dah. hehe. Nak tahu tak apa aku rasa time dia rapat dengan orang lain? Aku rasa marah. Sedih sangat. Tapi depan dia, aku buat bodohlah. Just aku tunjuk protes. Aku mula jauhkan diri dari dia, konon nak dia pujuk lah. Tapi dia tak pujuk pun sebab dia makin rapat dengan perempuan tu. Time tu lah aku sedar, aku sayang dia. Aku perlukan dia. Sebab aku dah terlalu rapat dengan dia sehingga aku rasa dia perlu ada untuk aku. bukan perlu, WAJIB !! Selama dia rapat dengan perempuan tu lah, hidup aku tak pernah tenang. Tiap malam teringatkan dia. Bila aku belajar, selalu teringat dia selalu ajar aku and selalu ketuk aku dengan buku bila aku berangan time belajar. Tapi now ? Dia ajar budak perempuan tu pula. Aku perati dari jauh. STPD tu takda lah besar mana. So,aku nampak setiap gerak geri dia. Lama kiteorg tak bertegur. Last last satu masa tu, kawan aku tarik tangan aku  pergi kat dia dan disitulah kiteorg bertegur balik. Serious, kiteorg macam tak pernah kenal. Diam memanjang je.Tapi...sejak kejadian tu, kiteorg bukan macam dlu lagi.. Kiteorg macam orang asing. Tak bertegur langsung ! Dari situ aku tahu, aku boleh hidup tanpa dia. Sebab Allah menjanjikan "Aku tarik seseorang untuk berikan yang lebih baik".
Jika sahabat itu cinta, maka jauhi lah diri kita daripada cinta. Sebab aku pun dah terjerumus dalam cinta. Percayalah, cinta itu sakit sebenarnya :') Kalau nak rasa CUBALAH ! 




Post a Comment